BRAINPORT

met Eindhoven als hart, is een innovatieve toptechnologieregio van wereldformaat. Hier bedenken we oplossingen voor de maatschappelijke uitdagingen van morgen.

Over Brainport

1,1 miljoen investering voor Sjoprz platform

12 april 2017

Na een succesvolle eerste fase krijgt het online platform Sjoprz een vervolginvestering van 1,1 miljoen euro van bestaande en nieuwe investeerders. Deze investering luidt een nieuwe fase in waardoor Sjoprz verder wordt uitgebouwd om nog meer consumensen simpel en supervoordelig boodschappen te laten doen. Sjoprz is een van bedrijven die verder geholpen werden via Bright Move.

Vertrouwen
In 2016 heeft Sjoprz samen met gebruikers hard gewerkt aan een steeds betere ondersteuning van het boodschappen doen. De successen die daarmee geboekt zijn, hebben de bestaande én nieuwe investeerders het vertrouwen gegeven om gezamenlijk de volgende grote stap te zetten. De investering die nu is gedaan, wordt gebruikt voor de verdere versterking van het team, de verdere ontwikkeling van het platform (zowel app als web), de integratie van de bespaarbuddy en de inzet van marketingcampagnes.

Bespaarbuddy
Meer dan 50.000 consumensen hebben al voor Sjoprz gekozen. Binnenkort kunnen zij nog voordeliger en makkelijker boodschappen doen. De bespaarbuddy toont dan niet alleen de voordeligste winkel voor een boodschappenlijst maar toont ook suggesties voor voordeligere producten. Ook kan dan het gemaakte boodschappenlijstje direct online worden besteld bij de online supermarkten naar keuze. Bijvoorbeeld als er geen tijd is om zelf boodschappen te doen of wanneer er veel zware dan wel grote boodschappen op de lijst staan.

Ambitie
Oprichter Gaspard Jaspars: “Sjoprz is ontstaan uit mijn persoonlijke frustratie en ambitie. Als ouder van vier jonge kinderen heb je een druk leven en ben je veel tijd en geld kwijt aan boodschappen. Ik was op zoek naar een shop-maatje, een praktische tool die helpt bij het organiseren van de boodschappen en die direct helpt bij het behalen van voordeel. Ook wilde ik gezondere en duurzamere keuzes kunnen maken. In de loop van de tijd ontdekte ik dat veel mensen deze frustratie met mij delen. Het is mijn ambitie om al deze mensen te helpen en het belangrijkste onafhankelijke platform voor dagelijkse boodschappen te worden. Ik ben dan ook heel blij met deze investering, omdat deze enorm bijdraagt aan het oplossen van de frustratie van heel veel mensen en het verwezenlijken van mijn ambitie.”