Brainport Eindhoven op het shirt van PSV.

Nederlandse topbedrijven en PSV slaan handen ineen voor Brainport Eindhoven.

Lees meer over deze innovatieve, vernieuwende samenwerking

Brainport Eindhoven lanceert ‘Samen klaar voor de toekomst’

30 april 2019

Brainport Eindhoven start op 1 mei een bewustwordingscampagne over het belang van een Leven Lang Ontwikkelen. De campagne is gericht op alle inwoners van de regio en is een gezamenlijk initiatief van meer dan 230 werkgevers. Centraal in de campagne staat de website samenklaarvoordetoekomst.nl waarop bezoekers zichzelf kunnen testen en waar aanbod op het gebied van digitale en persoonlijke ontwikkeling is samengebracht. In het kader van de campagne worden tijdens de Dutch Technology Week (20 t/m 25 mei) diverse gratis activiteiten georganiseerd die voor iedereen toegankelijk zijn.

Regio-brede aanpak

Een Leven Lang Ontwikkelen (LLO) staat voor het blijven ontplooien van je eigen kwaliteiten, zodat je je hele leven actief kunt meedoen - privé, op je werk en in de maatschappij. Brainport Eindhoven wil met een gezamenlijke en vooral concrete aanpak een breed publiek bereiken en enthousiasmeren. Programma manager Yvonne van Hest van Brainport Development: “Deze campagne is vooral bedoeld om mensen te verleiden om na te denken over hun toekomst. En het zou natuurlijk heel mooi zijn als ze dan een – volgende – stap zetten, hoe klein of groot ook.

Website en activiteiten

De campagne loopt tot en met de Dutch Technology Week (20 t/m 25 mei). Hier zijn diverse live activiteiten en workshops waarvoor iedereen zich gratis kan inschrijven via samenklaarvoordetoekomst.nl. De website wordt na de campagneperiode verder doorontwikkeld. Al bij de lancering is het een online platform voor zowel werkgevers als werknemers, zzp’ers en werkzoekenden. Iedereen vindt er een zo breed mogelijk en toegankelijk overzicht van het aanbod op het gebied van digitale en persoonlijke ontwikkeling. De website is er ook in het Engels: togetherfutureproof.nl.

Authentieke verhalen 

De bewustwordingscampagne wordt gedragen door de vijf ambassadeurs Deeqa, Simone, Samer, Tomas en Terrence. Deze ambassadeurs, allen afkomstig uit de regio, hebben allemaal een verschillende achtergrond en delen hun persoonlijk verhaal. Ze vertellen hoe zij hun eigen draai hebben gegeven aan hun ontwikkeling. Zo wordt de bezoeker van de website samenklaarvoordetoekomst.nl geïnspireerd en gestimuleerd. Van Hest: “We zijn ontzettend trots op onze ambassadeurs. Naast hun persoonlijke verhaal, staan ze ook op posters in onze 21 gemeenten en in de huis-aan-huis bladen.”